Covid 19 Spørsmål og svar om fleksibel reise

.

Daglig leder og ekspedisjonsleder

I disse usikre tider får vi mange spørsmål angående våre turer, ekspedisjoner og kurs.
For å prøve og svare på disse har vi satt sammen en liste over vanlige COVID-19 relaterte spørsmål.


Hvis noen av dine spørsmål fortsatt er ubesvarte etter å ha lest følgende, ikke nøl med å kontakte oss.


Vil turen min gjennomføres?

Ja, dersom du ikke hører fra oss med annen beskjed, så går din tur som planlagt. Dersom det kommer nye reguleringer som gjør at det blir vanskelig for oss å gjennomføre turen, så hører du fra oss. Dersom vi må utsette turen så hører du fra oss.

Merk også at vi på noen av våre turer har et minimum antall påmeldte for å kunne gjennomføre. Som standard kontakter vi alle påmeldte så snart vi har tilstrekkelig antall påmeldte til å kunne gjennomføre en tur. Blir du utålmodig så hør gjerne med oss om hvor mange som er påmeldt din tur.


Kan jeg utsette turen?

Ja, dersom du ikke kan reise eller delta på grunn av begrensninger eller reguleringer relatert til Covid-19, så kan du få utsette turen, og bruke innbetalt beløp til en annen tur senere.
Dersom vi som aktør må utsette turen så får du også selvfølgelig tilbud om å utsette turen din.


Jeg ønsker å avlyse min reise, kan jeg avbestille og få refusjon?

Med mindre Covid-19-reguleringene innført i Norge forbyr vår type aktivitet, så vil turen din gjennomføres som planlagt. Dette betyr at avbestillingsreglene som ble avtalt da du bestilte turen, fortsatt er gjeldende. Du kan lese avbestillingsreglene våre her.
Dersom du ikke kan reise på grunn av begrensninger i ditt eget land, kan du utsette reisen din hos oss.


Hva skjer dersom nasjonale tiltak mot coronaviruset gjør at jeg ikke lenger kan reise?

Dersom norske tiltak mot coronavirus gjør at du ikke lenger kan komme inn i Norge, eller forskrifter i ditt eget land sier at du ikke kan reise, så kan du utsette turen til senere i sesongen eller til året etter.


Kan jeg vente med å betale til jeg er helt sikker på at turen min blir gjennomført?

På grunn av våre faste kostnader og for å vite at du skal delta så er det nødvendig for oss med et depositum for din påmelding.
Du vil motta den endelige fakturaen din rundt 60 dager før avreise, og vi krever full betaling for øyeblikket for å sikre deg din plass på båten. Som nevnt, hvis vi må utsette turen din etter at full betaling er mottatt så kan du bruke innbetalt beløp til en annen tur senere.


Er det trygt å være med på en gruppereise?

Vi tar COVID-19 veldig seriøst og har implementert flere sikkerhetstiltak og prosedyrer for å hindre smitte på turene våre. Du kan lese om disse tiltakene her.
Vi gjennomførte sommersesongen 2020 med 300 deltagere og gjester totalt uten noen smitte.

Dersom du ikke er komfortabel med en gruppereise, kan du også ta kontakt for organisering av en privat tur med oss.


Hva skjer dersom nasjonale COVID-restriksjoner endres når turen allerede er i gang?

Dette vil ikke være et problem, ettersom nye forskrifter ikke vil påvirke turer og arrangementer som allerede har startet.
Hoved-tiltaket for en slik situasjon vil være at gruppen på tur, skal minimere sin kontakt med andre utenfor gruppen (for eksempel restaurantbesøk osv.) Dette vil vi i så fall legge til rette for.
Turene våre er imidlertid hovedsakelig i avsidesliggende områder ombord seilbåter der vi har mer enn nok mat, underholdning og ting å gjøre under hele turen.

Se vår smittevernsplan, som oppdateres kontinuerlig her